Dimineti ploioase

August, spre final…tumblr_mtna4nskIN1qb30dwo1_500

În drum spre librărie m-am oprit să-mi iau o cafea pentru a-mi trezi gândurile la realitate.
”Se apropie Toamna, simți?” mă întreabă Wade.
Normal că simt. Mi-e frig și am un pulover pe mine…

Nu mă miră să văd oameni care se plimbă de la prima oră a dimineții. Mulți dintre noi am tânjit după răcoarea asta. Mulți ne-am dorit să ne trezim fără razele soarelui în geam după căldura care ne-a moleșit cu prezența ei atâta timp. Am impresia că mă îndrept spre liceu. Nu știu de ce, dar mereu am asociat zilele răcoroase cu acele dimineți în care mă trezeam pentru a merge la școală. Să privim puțin în urmă, zic…


Seara mă băgam în pat încă de pe la ora 22. Aveam timp suficient cât să vorbesc la telefon cu cineva sau să trimit mesaje în care să dezbat serios diverse probleme care pe atunci îmi măcinau existența (ședințe cu părinții, absențe nemotivate, notele de la istorie, metodele de copiat la teza de la latină, chiulul de la orele de sport, lecțiile neînvățate etc…).
Apoi adormeam; uneori liniștită, alteori cu zeci de griji mărunte care nu-mi dădeau pace, care se războiau în mintea mea încercând găsirea unor soluții. După vreo două ore de somn și vise zbuciumate, mă trezeam verificând unde mi-e telefonul și încercând să-mi aduc aminte dacă i-am spus ”noapte bună” persoanei cu care vorbisem înainte să adorm (pentru că deseori mi se întâmpla să ațipesc înainte de a termina conversațiile)… și somnul mă fura numaidecât. Mă mai trezeam din când în când pentru a mă uita la ceas și pentru a face un calcul rapid al orelor de somn ramase. Eram așa de mulțumită când vedeam că mai sunt două ore până la ora trezirii.  Speram să mă trezesc la fel de odihnită. De fiecare dată am rămas doar cu speranța… tumblr_ma2g5yPJaA1qder5oo1_400_large

Deși ceasul trebuia să-mi dea deșteptarea la ora 6:20, mereu i-am luat-o înainte cu 10, 5 minute, sau chiar unul singur. Până la și jumate încercam să mă dezmorțesc. Mă spălam, mâncam ceva și eram gata de plecare. Plecam cu muzica în urechi. În fiecare dimineață, același playlist. Doar ordinea melodiilor era diferită. În rest, totul decurgea la fel: obișnuita grabă pentru a prinde un loc în autobuz (același loc, pe banchetele înalte). Recunosc, mă feream de întâlnirile cu persoane cunoscute în mijlocul de transport (la fel fac și în prezent). Simt că îmi strică rutina. Prefer să ascult muzică și să mă pierd în gânduri, mai ales la primele ore ale dimineții… E un timp pe care mi-l dedic mie. E timp din timpul meu. Timp din cel pe care, peste câțiva ani, îl voi împărți cu soțul la o cafea cu lapte; atunci când vom pune țara la cale înainte de a duce copilul la grădiniță.
Dar să revenim totuși la povestea în sine… Eh bine, după cum vă spuneam, marea majoritate a dimineților în care mă duceam la liceu erau  friguroase, mai ales în prima jumătate a anului școlar. Drumul către liceu era presărat cu elevi ca și mine, toți cu hanorace, pulovere, geci și eșarfe. Eu refuz să mă înfofolesc cu o grămadă de bluze, așa că de cele mai multe ori am dârdâit până la școală. Acolo urma să mă încălzesc bând nelipsita cafea cu lapte. Și orele începeau….

În anii de facultate, rutina nu mi s-a schimbat cu mult. Am păstrat aceleași obiceiuri ca în liceu, doar că de data asta, pe lângă autobuz, s-a adăugat și cursa cu trenul. Diminețile la fel de răcoroase, eu la fel de înfrigurată, iar cafeaua de dimineață evident pe lista priorităților. De obicei o beam în gară în așteptarea trenului. S-a adăugat și Instagramul.

Iar acum, lăsând trecutul în urmă, am impresia că începe un nou capitol de zile răcoroase în viața mea: cele în care mă trezesc și plec spre serviciu. Astăzi a plouat și încă toarnă. E una dintr-acele zile de liceu sau de facultate. Acum aștept metroul. Tot cu muzica, dar cu un playlist mai diferit. Tot eu, dar mai înfofolită. Tot eu, la început de toamnă🙂

2 thoughts on “Dimineti ploioase

Opinia ta :)

