Alte peisaje.

Încerc să scriu astăzi pentru a-mi limpezi mintea și pentru a fugi de tot ceea ce sufletul nu vrea sa admită, iar ochii să vadă. Fug pentru că sunt obișnuită cu acest sport și în fond, la asta mă pricep cel mai bine. Astăzi însă, îmi permit mai mult ca niciodată. Vreau să cred că știi motivele pentru care, fapt pentru care nu voi menționa de ce fac asta.

Astăzi fac ce vreau, fac ce mi-am propus. Fac ce fac și ceilalți, doar că puțin peste măsură pentru că pot. Mereu am putut. Chiar și atunci când am fugit. În dimineața asta am vrut să mă trezesc departe de casă și așa a fost. M-am trezit în casa de la malul mării. Acolo unde mă poți găsi de obicei la final de cursă lungă. Ipotetic vorbind, la modul ideal… Mereu  în gând am venit aici, știi? Chiar și atunci când tu mă căutai cu disperare în cele mai ascunse cotloane. Credeai că nu mă voi mai întoarce și totuși, reveneam de fiecare dată. Aveam nevoie doar de timp și de spațiul meu propriu. De acum încolo să știi unde mă găsești în gândul tău…

M-am trezit aici, în fața camerei mele. Camera care a așteptat cu sufletul la gură sosirea mea. În sfârșit am ajuns și aici voi sta pentru o lungă perioadă de timp. Aici mă simt în siguranță. Mă simt cât de cât împăcată cu fantomele de care tot fug.  Apăs clanța discret și pășesc desculță pe parchetul rece. Deși draperiile sunt trase, soarele a găsit un loc prin care să se furișeze. Zâmbesc. Cearșafurile sunt abia schimbate, semn că m-a așteptat nerăbdător. Pe noptieră, într-un pahar de sticlă transparent stă un buchețel de mărgăritar. Îmi îndrept privirea către terasă. Deschid larg ușile și întâlnesc oceanul. De cum simt briza, mintea-mi zboară către tine. Mi-am promis că diseară ne vom plimba pe țărm și vom bea suc de ananas. Îmi vei da o brioșă cu o lumânare în vârf. O vei aprinde cu bricheta și-mi vei spune „Pune-ți o dorință”. Voi închide ochii și voi sufla, iar mai apoi ne vom continua drumul fără să știi că cea mai arzătoare dorință a mea ești chiar TU.

Malibu-Beach-House-11

Mai sorb o gură din cafeaua proaspăt pregătită de el. Mi-am turnat o ceșcuță înainte să urc. Am furat și câțiva biscuiți cu ciocolată din bolul albastru lăsat pe masă parcă așteptându-mă. Am zâmbit când am găsit în living acel bilet care spunea „Simte-te ca acasă”. La urma urmei sunt acasă, iar tel trebuie să fie conștient de asta. A doua mea casă, nu? M-am plimbat cu degetele printre lucrurile lui și am observat o serie de fotografii cu mine de când eram mică pe care nu le știam. Pesemne că i-au fost trimise de mama cândva. Zâmbesc iarăși. Atâtea amintiri mă năpădesc fix azi. Îmi aduc aminte că în urmă cu mulți mulți ani obișnuiam să vorbim ore-n șir la telefon. Acum abia dacă ne mai trimitem mail-uri. Dar avem timp să recuperăm. De astăzi sunt în casa lui și voi rămâne aici pentru o lungă perioadă. Și mă va ajuta să-mi pun ordine în gânduri. Aici, în căsuța de pe plajă. Cea cu vedere spre ocean, cu draperiile până la podea și ferestrele până-n tavan. Cu mărgăritar pe noptieră, cu flori de liliac în living și perne albe așezate haotic pe balansoarul de pe terasă.

MMjbt1

Știi ce m-a întrebat ultima oară când am vorbit la telefon? Dacă sunt dispusă să risc totul. I-am spus că da! Categoric! Dacă va fi să fie, bine, iar dacă nu, măcar nu voi rămâne cu regretul că n-am încercat. Mi-a zâmbit insinuând că există posibilitatea să fiu dezămăgită. „Asta e!”, i-am răspuns eu. Dacă nu-mi asum riscurile acestea probabil că voi eșua de fiecare dată. Trebuie să-mi găsesc curajul și cum altfel dacă nu înfruntându-mi limitele? Știu sigur că mă va ajuta să mă autodepășesc. Are putere de convingere și o să mă facă să văd  cu alți ochi obstacolele pe care le voi întâmpina.

Următoarele rânduri sunt pentru el.

Îți mulțumesc că mă găzduiești aici. În mare parte voi fi prezentă doar serile pentru că în timpul zilei voi cutreiera de colo colo. Vreau să mă familiarizez cu locul și știi că îmi voi da toată silința, nu? Voi risca totul pentru că nu am ce să pierd. Decât să rămân cu întrebarea aia obsedantă „ce-ar fi fost dacă…”, prefer să greșesc. Voi ști astfel pe viitor de ce să mă feresc. Iar tu mă vei susține și-mi vei zâmbi ironic de fiecare dată când voi face câte o boacănă. E posibil că voi plânge uneori, iar tu o să știi întocmai ce să-mi spui ca să mă consolezi. O să am nevoie de sprijinul tău moral căci nu-mi va fi ușor să mă obișnuiesc cu stilul de viață de la malul mării. În rest, fie ce-o fi. Destinul se va ocupa să-mi rezerve cele mai nebănuite surprize.

One thought on “Alte peisaje.

  1. Pingback: Serendipity cu F. | Cristina Cîrstea

Opinia ta :)

