Departe de casa

De la fereastra mea acum văd alt răsărit şi alt apus. Capturez alte momente decât cele cu care m-am obişnuit în cei 22 de ani ai mei.  Am trecut dintr-o etapă în care aveam parte de tot ce credeam eu că mi se cuvine fără să depun vreun efort, într-una în care trebuie să muncesc pentru a obţine rezultatele dorite. Aşa e logica vieţii. La un moment dat trebuie să te rupi de cotidian şi să fii dispus să începi o nouă viaţă, de la zero, departe de cei pe care îi iubeşti, departe de animăluţele tale dragi de acasă. O să ajungi să-l suni pe tata şi să-i spui: „Intră pe Skype să ne vedem. Şi vreau să-mi arăţi şi pisica pentru că tare dor îmi e să o văd”, iar momentul revederii e dulce şi durează foarte puţin pentru că îţi dai seama  imaginile care se derulează în faţa ecranului au făcut parte din viaţa ta. Cândva, tu erai în acele imagini. Făceai parte dn fundal. Poate că îţi vine să înghiţi în sec şi să-ţi înfunzi lacrimile undeva în străfundul inimii tale. Zâmbeşti pentru că ştii că aşa îţi poţi controla mai bine emoţiile.

Când am plecat pentru prima oară de acasă cu bagajele în spate, am început să plâng în baie. Era pentru prima dată când nu îmi era teamă că autobuzul spre gară va întârzia şi că  probabil voi ajunge să pierd trenul. În ziua aceea, toate năvăleau asupra mea. Pe peronul 2 se aflau doi părinţi care îşi îmbrăţişau fiica. Îşi tot povesteau întâmplări din trecut şi râdeau, uneori până la lacrimi. Oare lacrimile erau din pricina amintirilor pe care le retrăiau în clipa povestirii? Sau era ocazia perfectă să răbufnească din cauză că-şi luau la revedere? Se prea poate….

Aş lungi la nesfârşit acest post, dar mă opresc aici cu gândurile pentru că… pentru că aşa trebuie în clipa de faţă. Ar mai fi multe de spus, dar ce rost are să continui? Voi ştiţi mai bine sentimentul acesta pe care îl ai atunci când eşti departe de casă, nu?

Acestea fiind spuse, joi mă reîntorc acasă urmând ca duminică să mă despart iarăşi de ea.

Opinia ta :)

