Drumul cu copaci. Spre Decembrie

A couple walk during a snowfall in an amusement park in TbilisiDeşi încă e toamnă, afară bate un vânt de iarnă. E aceeaşi senzaţie pe care o vei simţi în mijlocul lui Decembrie în timp ce-ţi plimbi paşii în ritm cu ai mei pe străzile cu copaci. Ador străzile cu copaci. Pe de-o parte şi de alta, ramurile crează un fel de galerie. Pentru unii nu reprezintă decât nişte crengi desfrunzite care se împleticesc. Pe mine însă mă adăposteşte de răceala lui Noiembrie. La fel de protejată mă voi simţi şi în Decembrie, deşi voi vrea să caut alte străzi, alţi copaci, alte frunze, alte lumini, dar întotdeauna, aceeaşi paşi.

Te vei uita zâmbind în jur când vei simţi ceea ce eu văd. Sunt sigură că şi tu vei vedea la fel printre copacii care vor fi îngreunaţi de zăpadă. Am mai trecut cândva pe aici, dar nu aveam acelaşi zâmbet, nici acelaşi mers domol. De fapt, nu aveam nimic din ce am acum. Poate că nici nu eram eu.

Deşi nu s-a întâmplat cu mulţi ani în urmă, tind să cred că nu îmi mai aduc aminte nimic. snowfallAmintirea ta nu are cum să găsească aceste momente. Oricât ai încerca să readuci timpul trecut spre prezent te vei lovi de un gol imens pe care nu-l vei putea sări. Iar eu vreau să rămâi acolo, între paginile unui jurnal îngălbenit de vreme care cu trecerea anilor îşi va deteriora filele exact la fel cum şi amintirea asta s-a deteriorat. Nici nu ştiu dacă scriu despre tine sau despre altul. Ideal ar fi să nu scriu despre niciunul. Aşa că rămâneţi acolo prinşi, iar eu mă voi asigura că jurnalul meu va rămâne întotdeauna desprins de paginile în care vă regăsiţi.

Acum nu am decât prezentul în dreapta mea, iar în faţă se întrezăreşte viitorul. Cu bune, cu rele, abia îl aştept. Şi vom păşi fără teamă, fără regrete pe o stradă cu copaci desfrunziţi, la ceas de seară. Zăpada va scârţâi sub ghete, luminile se vor reflecta în privirile noastre, mâna mea o va încălzi pe a ta…

Şi atunci nu ne rămâne decât să scriem paginile următoare împreună…

To be continued…

Opinia ta :)

