Vacanţă la Sibiu

Întotdeauna îmi va face plăcere să povestesc despre Sibiu, despre oamenii de acolo şi amintirile mele.  Întotdeuna am să port în suflet cele mai frumoase momente din viaţa mea care de altfel s-au petrecut în Sibiu – oraş al copilăriei mele. Mereu am spus că aici mă simt ca acasă şi deşi în primele zile dorul de părinţi, pisici şi prieteni se accentua, până la urmă ajungeam să am lacrimi în ochi când venea vorba de întoarcerea către casă. De aceea, odată ajunsă acasă începeam să număr zilele rămase până a următoarea mea vizită.

Oamenii din Sibiu sunt tare civilizaţi şi prietenoşi. Evident că fiecare pădure are uscăciunile ei, dar niciodată nu am ajuns să cunosc astfel de caractere în acest oraş. Cele mai dragi momente erau plimbările de-a lungul străzii Mihai Viteazul, cumpărăturile de la Cedonia, vizitele zilnice la Trans Agape, scena cea mare din centrul Pieţei Mari, plimbările la grădiniţă cu Cristina şi Mişa şi promenadele din Sub Arini. De asemenea nu pot să menţionez „tradiţia” orei 20 când de la etajul 9 unde stăteam vedeam  cârduri întregi de ciori care se opreau din zbor pe acoperişul blocurilor de vis-a-vis.

În fiecare dimineaţă când de obicei era destul de răcoare şi trebuia să te îmbraci mai grosuţ, ieşeam pe balcon şi priveam oamenii, priveam la blocul de peste drum, la balconul unde niciodată nu se zarea lumină. Jaluzele erau trase de dimineaţa până seara. Ciudat era faptul că apartamentul acela nu era gol ci locuit. Din când în când, un moşulică ieşea pe geam, privea în stânga, apoi în dreapta şi intra înapoi la cuib.

O altă păţanie s-a produs într-o noapte vijelioasă de vară, cu trăznete, fulgere la tot pasul şi ploaia abundentă. Brusc, aud din baie o ceartă la bucătărie produsă din pricina uui pahar de Ajax (detergent de vase) care fusese confundat cu un pahar de Cola. Pe aceea ploaie infernală, am uitat complet de baia pe care o aveam în gând să o fac şi am mers cu toţii la spital.

Nici eu nu am fost scutită de a vizita sala de urgenţe a Sibiului din cauza unei false alarme de apendicită. Am fost plimbată de la un doctor la altul, de la o zi la alta până când am decis să ne întoarcem acasă.

Cu toate astea, Sibiul a înseamnat deopotrivă şi amintiri plăcute şi mai puţin plăcute. Dar indiferent de situaţie îmi este drag să revin ori de câte ori voi avea ocazia şi timpul necesar🙂

2 thoughts on “Vacanţă la Sibiu

Opinia ta :)

