Colţul cu amintiri

Cred că şi vouă vi s-a întâmplat să aveţi locuri sau obiecte din casă pe care doar privindu-le să vă trimită în trecut pentru a retrăi unele momente. Poate unele dintre ele v-au urmărit toată viaţa. Privind un bibelou spart, mi-am dat seama că suntem cam de-o vârstă. A fost acolo de când m-am născut eu. Tot eu l-am şi spart. De fiecare dată când îl privesc, mă regăsesc în trecut, in vechiul hol al casei mele, lângă măsuţa cu flori. Parcă îl văd deja pe bunicul care păşeşte încet prin curte şi îmi zâmbeşte de la geam. Dar această amintire a fosînchisă de mult.

Am tendinţa să privesc obiectele in jur ca fiind porţi spre trecut. Practic, obiectele au suferit schimbări de-a lungul anilor, iar trecerea lor nu le-au iertat. Îmi  greu să mă desprind de anumite obiecte care servesc drept decor. De aceea le păstrez într-o cutie veche în podul neatins de febra reamenajărilor. Iubesc să redecorez spaţiul în care locuiesc ori de câte ori timpul şi bugetul îmi permite acest lucru, dar nu pot să renunţ la vechile dulapuri, etajere sau pernuţe. De aceea le refolosesc, reasamblez dupa bunul meu plac, pictându-le în culori vii  pentru a printre din nou viaţă.

 

Florile înveselesc spaţiul, încăperile. Florile refac aceea graniţă subţire între trecut şi prezent. Florile nu le poţi redecora. Nu le poţi readuc la viaţă. Însă le poţi păstra. De aceea, mai că mi-au dat lacrimile când am găsit vechiul meu ierbar şi bucheţelu de mărgăritar  primit cu 8 ani în urmă de la tatăl meu. Obiectele sunt ca oamenii. Nu sunt făcute să trăiască singure. Spaţiul în care locuieşti trebuie să fie deschis şi amenajat după tipul tău de caracter. O personalitate energică, plină de viaţă, optimistă tinde să-şi redecoreze spaţiul căt mai viu posibil, astfel încât, o data ajunsă acasă dintr-o lungă călătorie să găsească o oază de linişte.

 

Pentru mine “acasă” înseamnă dragoste, căldură,locul în care de fiecare dată mă întorc cu drag. Acasă este spaţiul meu de recreere, din care recunosc, de multe ori am vrut să evadez fără a mai primi înapoi. Dar de fiecare dată, mă cheamă înapoi, mă cheamă să mă întorc. Iar după mult timp petrecut departe, dorul de casă devine din ce în ce mai greu de suportat.

One thought on “Colţul cu amintiri

  1. daca e ceva ce apreciez in mod special la tine ( pe langa altele) este si pasiunea pentru care o ai pentru a decora. pur si simplu, poti face din orice loc anost unul minunat😀 keep up the good work!

Opinia ta :)

