Despre tot ce ascundem

E clar că fiecare dintre noi are un secret ascuns şi de cele mai mari mistere ale lumii ce ne înconjoară. Cu şi prin farmecul tainelor pe care le avem în sufletele noastre tindem să ne consolidăm un scut personal de necombătut. Ne folosim de el atunci când suntem în panică, atunci când destinul nu ne este favorabil sau atunci când din diferite motive ajungem să suferim şi să fim nefericiţi.

Nouă nu ne convine să fim nefericiţi. Noi trebuie să avem mereu soarele în privire, să fim zâmbitori şi plini de vitalitate. Şi de multe ori, totuşi, ne  închidem în propria noastră carapace şi devenim vulnerabili la tot ceea ce ne înconjoară. Suntem sensibili şi totuşi ne este foarte frică să ne recunoaştem slabi de înger în astfel de momente. Trăim cu teamă, trăim sperînd că ziua de mâine va fi una neagră care cine ştie ce veste teribilă ne va aduce.

De ce nu ne folosim de acele secrete pe care, după cum am mai spus le avem şi le păstrăm doar pentru noi. Dacă totşi le deţinem, de ce să nu le sporim la maximum, să ne folosim de ele pentru a ne îndeplini visele, oricât de măreţe ar fi ele. De ce să nu plecăm la mare atunci când avem chef să fim pe plajă? De ce să nu ne jucăm cu zăpadă atunci când suntem în toiul verii? De ce să nu ne bucurăm de ploaie atunci când afară sunt 40 de grade?

Putem! Trebuie să avem doar voinţa necesară ca să trecem peste orice bstacol pe care viata ni-l pune în cale. Totul constă în înţelegerea corectă a mesajului, să-l adaptăm pe cât posibil la personalitatea noastră.

Poimâine voi vedea un răsărit pe mare iarna, peste patru zile, acelaşi răsăit de soare îl voi vedea dintr-un orăşel vechi pe apă. Asta pentru că pot la orice oră să mă folosesc de micile secrete pe care le deţin. Mă pot transforma în tot ceea ce vreau,pot să mă deplasez oricunde, iar pentru asta nu am nevoie de acel ceva pe care în limba spaniolă îi atribuim termenul de „enchufismo” (caută să traduci acest cuvânt dacă nu ştii ce înseamnă). Eu continui să simt,să trăiesc prin muzica,prin poezia lui ciudată pe care mi-o ofeă de fiecare dată, prin privirea şi prin felul lui de a fi. Ăsta trebuie să fie secretul care mă urmăreşte şi pe care trebuie să-l păstrez departe de ochii tuturor care doreşte să mă îndepărteze de el.

Iarăşi îmi rezerv dreptul ca doar eu să înţeleg ce scrie aici. Nu trebuie să încerci să aflii mai multe. Asta doar dacă,bineînţeles, vrei să faci acest lucru. Mă simt oarecum protejată de prea multe circumstanţe şi sunt foarte recunoscătoare pentru asta. Simt că nu trebuie să alerg mai mult decât îmi este permis. Totuşi încerc să trec de această limită, dar fără să abuzez. A abuza înseamnă a-ţi bate joc de ceea ce ai şi de propriile tale forţe. Nu trebuie să fii în competiţie cu tine ca să înţelegi cum merge mecanismul acesta. Trebuie doar să zâmbeşti, să-ţi îmbrăţişezi perosoanele de lângă tine, să le mulţumeşti pentru ceea ce sunt, pentru faptul că îţi sunt alături şi pentru că vor continua să rămână acolo,atâta timp cât tu le vei permite sau atâta cât le este dat să te însoţtească în lunga asta călătorie pe care o numim temători dar plini de speranţă „viaţă”.

De când mi-am dat seama de anumite aspecte, încerc să preţuiesc tot ce am şi tot ceea ce mă înconjoară, iar eu consider acest lucru ca fiind unul special. Special este şi pentru voi tot ceea ce vi se întâmplă, dar poate că încă nu realizaţi asta!

Cam atât pentru ziua de azi. Aveţi drum liber către libere interpretări, dar totşi nu prea adânci. Se apropie sărbătorile de iarnă şi trebuie să puneţi mai mult accent pe scrisoarea ăe care o veţi trimite la Moşu’ în Laponia. Dar aşa, pe ultima sută de metri, adaugaţi sub forma unui P.S. la aceea scrisoare observaţia următoare:

„Moşule, mai trimite-mi acel ceva special care mă defineşte! Dacă însă îl am (şi sunt sigfur că aşa e) fă-mă să-l observ şi să-mi dau seama de el!”

One thought on “Despre tot ce ascundem

Opinia ta :)

